Një vështrim më i afërt në diskun e jashtëm të galaktikës M64 tregon se ai erdhi nga një galaktikë xhuxh më e vogël

Një ekip ndërkombëtar i astronomëve, astrofizikantëve dhe kozmologëve, ka gjetur prova të diskut të jashtëm të galaktikës M64 me origjinë nga një galaktikë xhuxh më e vogël, aty pranë. Ekipi ka shkruar një punim që përshkruan gjetjet e tyre që është pranuar për botim në The Astrophysical Journal Letters — ndërkohë, mund të lexohet në serverin e paraprintimit arXiv.

Shkencëtarët e hapësirës kanë ditur për ekzistencën e galaktikës M64 për dy shekuj e gjysmë—ajo është e njohur për pamjen e saj ogurzezë që i ka dhënë pseudonimin e saj; syri i keq. Studimi i mëparshëm i galaktikës ka treguar se ajo është unike në atë që pjesët e saj të brendshme rrotullohen në një drejtim të kundërt me pjesët e jashtme të saj.

Kjo ka çuar në spekulime se pjesa e jashtme ishte kanibalizuar nga një tjetër galaktikë xhuxh aty pranë. Megjithatë, puna e mëparshme nuk ka qenë në gjendje të gjejë ndonjë provë të ekzistencës së mëparshme të galaktikës tjetër. Në këtë përpjekje të re, studiuesit më në fund kanë gjetur atë që të tjerët kishin kërkuar – material pranë M64 që kishte mbetur nga një galaktikë tjetër më e vogël teksa ishte kanibalizuar.

Për të mësuar më shumë rreth M64, studiuesit studiuan të dhënat nga Hyper Suprime-Cam i teleskopit Subaru, duke parë zonat rreth galaktikës dhe jo drejtpërdrejt. Duke vepruar kështu, ata gjetën prova të një halo galaktike – dihet se ato formohen gjatë bashkimit të galaktikave.

Dhe ata gjetën gjithashtu një grup të dendur yjesh të njohur si një guaskë—formacione të tilla lindin gjithashtu gjatë bashkimit të galaktikave; ndërveprimet gravitacionale i shtyjnë ato së bashku. Ekipi më pas krijoi një simulim për të përshkruar guaskën dhe tregoi se ajo ishte në përputhje me gjetjet e mëparshme me bashkime të tjera të vogla galaktikash – ku një galaktikë më e vogël tërhiqet në një galaktikë më të madhe.

Ekipi më pas konfirmoi atë që kishin vëzhguar duke studiuar të dhënat nga Hubble. Kjo i lejoi ata të bënin vlerësime në lidhje me përbërjen dhe masën e galaktikës që ata dyshonin se ishte zhytur.

Ata zbuluan se të dyja ishin të ngjashme me Renë e Vogël të Magelanit, e cila është një galaktikë e vogël afër galaktikës së Rrugës së Qumështit – hulumtimet e mëparshme kanë treguar se ajo po kanibalizohet ngadalë. Dendësia u zbulua të jetë afërsisht 500 milionë masa diellore, që është afërsisht e barabartë me masën e diskut të hidrogjenit që formon pjesën e jashtme të galaktikës M64.

Studiuesit përfundojnë duke sugjeruar se të marra së bashku, puna e tyre ofron një argument të fortë për kanibalizimin e një galaktike xhuxh si burimi i diskut të jashtëm të hidrogjenit të galaktikës M64.