Studiuesit eksplorojnë vetitë e grumbullit globular NGC 6355

Një ekip ndërkombëtar astronomësh ka kryer një analizë krono-kimiodinamike të një grupi globular galaktik të njohur si NGC 6355. Rezultatet e studimit, të paraqitura në një punim të botuar më 12 janar në serverin preprint arXiv, japin njohuri të rëndësishme mbi vetitë dhe përbërjen kimike të këtë grup.

Grumbullimet globulare (GC) janë koleksione yjesh të lidhur fort që rrotullohen rreth galaktikave. Astronomët i perceptojnë ato si laboratorë natyrorë që mundësojnë studime mbi evolucionin e yjeve dhe galaktikave. Në veçanti, grupimet globulare mund të ndihmojnë studiuesit të kuptojnë më mirë historinë e formimit dhe evolucionin e galaktikave të tipit të hershëm, pasi origjina e GC-ve duket se është e lidhur ngushtë me periudhat e formimit intensiv të yjeve.

Në një distancë prej rreth 28,300 vite dritë larg nga Toka, NGC 6355 (i njohur gjithashtu si GCl-63 ose ESO 519-SC15) është një grumbull globular në yjësinë Ophiuchus. Është një grup i njohur që është studiuar që nga vitet 1900. Vëzhgimet e mëparshme të NGC 6355 kanë zbuluar se ai ka një masë relativisht të lartë prej rreth 101,000 masa diellore, duke u skuqur në një nivel prej 0.82 dhe metaliciteti i tij është afërsisht -1.46. Mosha absolute e grupit vlerësohet të jetë 13.2 miliardë vjet.

Kohët e fundit, një grup astronomësh të udhëhequr nga Stefano O. Souza i Universitetit të São Paulo në Brazil, ka hetuar NGC 6355 me qëllimin kryesor për të hedhur më shumë dritë mbi historinë dhe vetitë e tij.

“Në punën aktuale, ne kombinojmë informacionin kimik me vetitë fotometrike dhe dinamike të grupit për të kufizuar historinë e tij. Informacioni kimik bazohet në spektrografin UVES (Dekker et al, 2000) në modalitetin FLAMES-UVES në ESO-VLT , fotometria në të dhënat e HST dhe vetitë dinamike sigurohen nga integrimi orbital duke përdorur potencialin galaktik McMillan (2017),” shpjeguan studiuesit.

Në përgjithësi, ekipi analizoi grupin globular NGC 6355 në kontekstin e evolucionit të fryrjes galaktike. Ata kryen një analizë të thellë dhe të kujdesshme, duke përfshirë fotometrinë, bollëkun kimik dhe dinamikën.

Studimi zbuloi se NGC 6355 ka një metalitet prej -1,39, gjë që konfirmon se është një nga grupimet më të varfra me metal të fryrjes galaktike. Raporti mesatar i bollëkut të elementëve alfa ndaj hekurit të NGC 6355 u mat në 0.37, duke sugjeruar një pasurim nga supernova e tipit II. Në përgjithësi, astronomët arritën në përfundimin se modeli i bollëkut të NGC 6355 është i pajtueshëm me yjet e fushës së fryrjes RR Lyrae dhe GC-të e studiuara mirë në vend.

Hulumtimi konfirmoi se NGC 6355 është rreth 13.2 miliardë vjet i vjetër dhe rafinoi distancën e tij pasi rezultoi se grupi është më afër sesa mendohej më parë – afërsisht 27,800 vjet dritë larg. Për më tepër, parametrat orbitalë të NGC 6355 dhe koeficienti i tij i zhdukjes në nivelin 2.84, tregojnë se grupi aktualisht është i kufizuar brenda vëllimit të fryrjes galaktike.

Autorët e punimit arritën në përfundimin se ky GC duket se ka origjinën nga paraardhësi kryesor i fryrjes, me një probabilitet të ulët për një origjinë ex-situ; megjithatë, kërkohen më shumë të dhëna spektroskopike të yjeve të grumbullimit për të konfirmuar këtë.