Shkencëtarët gjejnë fosilet e dinosaurëve në Patagoni

Shkencëtarët në zonën e Patagonisë së Kilit kanë gjetur fosilet më jugore të dinosaurëve të regjistruar jashtë Antarktidës. Fosilet përfshijnë mbetje të megaraptorëve që do të kishin kontrolluar zinxhirin ushqimor të zonës përpara zhdukjes së tyre masive.

Megaraptorët ishin dinosaurët mishngrënës ose mishngrënës që jetuan në pjesë të Amerikës së Jugut gjatë periudhës së Kretakut rreth 70 milionë vjet më parë. Fosilet u gjetën në madhësi deri në 10 metra të gjata, tha Journal of South American Earth Sciences.

Marcelo Leppe është drejtor i Institutit Kilian të Antarktikut (INACH). “Na mungonte një pjesë,” i tha ai Reuters. “Ne e dinim se ku kishte gjitarë të mëdhenj, do të kishte edhe mishngrënës të mëdhenj, por nuk i kishim gjetur ende.”

Mbetjet u gjetën në luginën e largët në jug të Kilit, Rio de las Chinas në pellgun Magallanes midis viteve 2016 dhe 2020. Shkencëtarët gjetën gjithashtu disa mbetje të pazakonta të unenlagia, një dinosauri i ngjashëm me velociraptor, i cili ka të ngjarë të ishte i mbuluar me pupla.

Fosilet, tha studiuesi i Universitetit të Kilit, Jared Amudeo, kishin disa cilësi që nuk ishin të pranishme në mbetjet e ngjashme të gjetura në Argjentinë ose Brazil.

“Mund të jetë një specie e re, e cila ka shumë të ngjarë, ose t’i përkasë një familjeje tjetër dinosaurësh që janë të lidhur ngushtë,” tha ai. Ai shtoi se nevojiten më shumë prova.

Studimet gjithashtu ofrojnë më shumë informacion mbi kushtet e ndikimit të meteorit në Gadishullin Jukatan të Meksikës. Ky meteorit mund të ketë çuar në zhdukjen e dinosaurëve rreth 65 milionë vjet më parë.

Leppe vuri në dukje një rënie të madhe të temperaturave mbi Patagoninë e sotme dhe valët e të ftohtit të fortë që zgjasin deri në disa mijëra vjet. Klima, megjithatë, ishte shumë e ngrohtë për pjesën më të madhe të periudhës së Kretakut.

“Kjo botë ishte tashmë në krizë më parë (meteori) dhe kjo dëshmohet në shkëmbinjtë e luginës së Rio de las Chinas,” tha ai.