Trupa mahnitëse e fosileve jurasike është dëshmia më e hershme e sjelljes së tufës tek dinosaurët

Një vend i vetëm fosil që përmban mbetjet e dhjetëra individëve nga një sërë grupmoshash është dëshmia më e hershme që dinosaurët me qafë të gjatë dhe me katër këmbë jetonin në tufa.

“Ky është një vend i ri fosile mahnitës,” më shkroi Steven Brusatte, një paleontolog në Universitetin e Edinburgut, i cili nuk ishte i përfshirë në studimin e ri, në një email. “Kjo është provë bindëse se këta dinosaurët që hanin bimë ishin socialë dhe formonin grupe dhe ndoshta kujdeseshin të paktën për vezët dhe të vegjlit e tyre.”

Një ekip i udhëhequr nga Diego Pol nga Muzeu i Paleontologjisë Egidio Feruglio zbuloi fosilet në Formacionin Laguna Colorada në Patagoni, Argjentinë. Ata i përkasin Mussaurus patagonicus – një sauropod me qafë të gjatë nga Jurasiku i Hershëm i cili qëndronte në katër këmbë. Gjatë 15 viteve të fundit, ekipi ka kryer kërkime dhe gërmime në vendin e fosileve, duke rezultuar në zbulimin e më shumë se 100 vezëve dhe gati 80 skelete të Mussaurus.

Fosilet, të shpërndara nëpër një terren të dukshëm mbarështimi, përfshinin të gjithë ciklin jetësor të dinosaurëve – nga embrionet ende të ngulitura brenda vezëve deri tek të rriturit plotësisht të rritur. Në mënyrë të pabesueshme, fosilet u grumbulluan në grupime specifike për moshën – një shenjë se këta barngrënës gjigantë jetonin në tufa. Në një moshë të vlerësuar prej 192 milionë vjeçare, këto fosile të Jurasikut të Hershëm paraprijnë dëshmitë paraprake të kësaj sjelljeje komplekse sociale midis dinosaurëve për rreth 40 milionë vjet. Detajet e këtij zbulimi u publikuan sot në Scientific Reports.

“Momentet që kemi gjetur treguan se sjellja e tufës ishte e pranishme te dinosaurët me qafë të gjatë që nga historia e tyre e hershme,” shpjegoi Pol në një email. “Këto ishin kafshë sociale dhe ne mendojmë se ky mund të jetë një faktor i rëndësishëm për të shpjeguar suksesin e tyre.”

Vendi i përbashkët i mbarështimit të Mussaurus ishte vendosur në skajet e një liqeni të thatë. Klima ishte e ngrohtë, por dëshmitë e thatësirës tregojnë për një shkak të mundshëm vdekjeje dhe një arsye pse disa nga dinosaurët u varrosën nga pluhuri i fryrë nga era.

Shumica e vezëve u grupuan në grupe që përmbanin diku nga tetë deri në 30 vezë dhe u vendosën përgjatë një sërë llogoresh që sugjerojnë një terren të përbashkët mbarështimi. Imazhet me rreze X u përdorën për të identifikuar embrionet se i përkasin Mussaurus.

Analiza e skeleteve të fosilizuar zbuloi praninë befasuese të grupeve specifike të moshës, duke përfshirë një grup prej 11 të miturish (të gjithë më të vegjël se një vjeç), një grup prej nëntë adoleshentësh dhe dy të rriturish. Zbulimi i grupimeve specifike të moshës është dëshmi e mundshme që individët Mussaurus jetonin në tufa, se ata e bënë këtë gjatë gjithë jetës së tyre dhe se preferonin të rrinin me anëtarë të një moshe të ngjashme. I kërkova Polit të shpjegonte praninë e grupimeve specifike për moshën.

“Mussaurus ishte i vogël kur lindi – i gjithë skeleti përshtatet në pëllëmbën e dorës tuaj – por të rriturit ishin 1.5 ton, që është afërsisht pesha e një hipopotam”, u përgjigj ai. “Modelet e lëvizjes ditore, shpejtësia dhe kërkimi i ushqimit ditor ishin ndoshta shumë të ndryshme tek të porsalindurit, të rinjtë dhe të rriturit.” Ai tha se është e zakonshme që kafshët e grupit të së njëjtës madhësi të rrinë së bashku dhe të koordinojnë aktivitetet e tyre. Ky është veçanërisht rasti, tha Pol, “për të rinjtë që janë të vegjël, të papërvojë dhe për këtë arsye më të prekshëm ndaj sulmeve nga grabitqarët”.

Kjo sjellje komplekse sociale mund të jetë shfaqur si pasojë e rritjes së madhësisë së trupit, e cila filloi në mesin e sauropodëve midis 227 dhe 208 milion vjet më parë. Këta dinosaurët, për të përmbushur kërkesat e tyre të jashtëzakonshme për energji, duhej të kërkonin ushqim në distanca të gjata, duke kërkuar një grup të ri aftësish sociale adaptive, sipas studimit.

Ryan Felice, një anatomist nga Kolegji Universitar i Londrës, i cili nuk ishte i përfshirë në hulumtim, e përshkroi atë si një “zbulim vërtet emocionues”. Siç shpjegoi ai, paleontologët e dinin tashmë se dinosaurët jo-zogjtë ishin prindër të mirë, siç dëshmohet nga grupet e foleve që i përkisnin dinosaurit të Kretakut Maiasaura – një emër që fjalë për fjalë do të thotë “hardhuca nënë e mirë”.

“Nga këto lloj zbulimesh, ne mund të nxjerrim përfundimin se dinosaurët kishin një strategji riprodhuese të ngjashme me krokodilët sot – nëna i mbron foshnjat kur janë shumë të vegjël, por sapo të mund të përballojnë veten, familja shpërbëhet dhe secili shkon në rrugët e veta. “tha Felice. “Ajo që e bën këtë zbulim kaq emocionues është se ka [të vegjël], të mitur dhe të rritur plotësisht të Mussaurus të gjithë në të njëjtin vend. Kjo do të thotë që grupet shumëfamiljare u bashkuan jo vetëm për mbarështim dhe fole, por se ata mund të formonin tufa të përjetshme, më shumë si elefantët apo kafshët e egra të sotme.

Ajo që e bën zbulimin e ri veçanërisht të rëndësishëm është se Mussaurus është një specie mjaft e lashtë dinosauri, “kështu që autorët kanë hipotezuar se ndoshta grupet sociale dhe kujdesi prindëror ishin gjëra që evoluan herët në historinë e dinosaurëve,” tha Felice.

Brusatte ofroi një qëndrim të ngjashëm.

“Për shkak se këta janë dinosaurët e Jurasikut të Hershëm, nga fazat e hershme të historisë së dinosaurëve, është rekordi më i vjetër, nga faza e parë e historisë së dinosaurëve, është rekordi më i vjetër i jetës shoqërore të dinosaurëve,” shpjegoi ai. “Duket se dinosaurët ishin kafshë shumë sociale që në fillim, gjë që mund të ketë ndikuar në suksesin e tyre të jashtëzakonshëm evolucionar.”

Duke parë përpara, Pol dhe kolegët e tij do të vazhdojnë të inspektojnë vendin me shpresën për të përvetësuar një kuptim më të mirë të foleve dhe se si ishin strukturuar ato, së bashku me kërkimin e provave të grabitqarëve dhe bimëve të konsumuara nga Mussaurus.