Dinosaurët: Fosili ‘i çuditshëm’ është ankilosauri i parë i Afrikës

Dr Susie Maidment po përshkruan një fosil të ri përrallor në posedimin e saj.

E tëra që ajo ka është një pjesë e brinjës me kunja të ngjitura. Por edhe nga kjo, paleontologu mund të tregojë se është një specie e re e dinosaurëve të blinduar dhe ankylosaur më i vjetër i gjetur ndonjëherë.

Për më tepër, ajo ka dalë nga Afrika, nga Maroku, ku këto krijesa nuk janë zbuluar kurrë më parë.

Kjo është mjaft emocionuese, por ka edhe diçka shumë të çuditshme në lidhje me këtë fosil të lashtë.

Pikat janë shkrirë drejtpërdrejt në kockë, dhe ky është një enigmë e madhe, thotë Dr Maidment, i cili është i lidhur me Muzeun e Historisë Natyrore të Londrës (NHM).

Zakonisht, ju do të prisnit që kockat e brinjëve të mbulohen nga muskujt, dhe më pas nga lëkura, dhe armatura – e bërë nga një proteinë e quajtur keratin, si thonjtë tuaj.

Por që thumbat të lidhen drejtpërdrejt me kockën është e çuditshme. Për një gjë, ju do të mendonit se kjo do të kufizonte shtrirjen e muskujve dhe do ta bënte të vështirë lëvizjen e kafshës.

“Sinqerisht, është e çuditshme”, tha Dr Maidment për BBC News.

“Ne nuk e shohim këtë në asnjë vertebror tjetër të gjallë (ende të gjallë) ose të zhdukur askund. It’sshtë një morfologji krejtësisht e paparë në historinë e jetës në Tokë.”

Ekipi i Dr Maidment u befasua aq shumë nga fosili, sa u pyetën për njëfarë kohe nëse mund të ishte vërtet një i rremë, apo jo një ankilosaur fare; ndoshta ishte një peshk përbindësh i paidentifikuar më parë. Por me skanimin e detajuar dhe hetimet e mëtejshme, është bërë e mundur të përjashtohen të dyja alternativat.

Shumica prej nesh ndoshta janë më të njohur me stegosaurët. Ata ishin dinosaurët e blinduar që kishin një rresht pllakash imponuese poshtë shtyllës kurrizore. Do të shihni një ekzemplar madhështor, me nofkën Sophie, nëse vizitoni MHK.

Ankylosaurs ishin kushërinjtë e tyre evolucionarë. Dhe ata ishin shumë të suksesshëm, gjithashtu.

Ata jetuan pikërisht përmes Kretakut, deri në momentin kur asteroidi goditi 66 milion vjet më parë për të zhdukur 75% të të gjitha llojeve të bimëve dhe kafshëve në planet.

Kur pikërisht ankilosaurët u shfaqën për herë të parë, megjithatë, ende po studiohet, gjë që e bën këtë ekzemplar të sapo raportuar ekstra të veçantë.

Ajo daton në Periudhën e Mesme Jurasike, rreth 168 milion vjet më parë.

Kjo ndihmon në plotësimin e boshllëqeve të rëndësishme në njohuritë tona për historinë e dinosaurëve, dhe sugjeron fuqishëm se ankilosaurët kishin një shpërndarje globale.

“Ankylosaurët janë jashtëzakonisht të njohur nga kontinentet veriore, veçanërisht nga Amerika e Veriut dhe Azia. Por ata janë jashtëzakonisht të dobët të njohur nga kontinentet jugore,” shpjegoi Dr Maidment.

“Ka pasur mbetje tërheqëse që sugjerojnë se ata ishin atje, por ne nuk kemi pasur shumë prova të forta, përveç një ekzemplari të mirë nga Australia.

“Ky është ankylosaur i parë nga Afrika, dhe është gjithashtu nga një periudhë e vërtetë, vërtet e hershme. Ne kishim dyshuar prej kohësh se ankilosaurët duhet të jenë në Jurasikun e Mesëm sepse kemi stegosaurë nga Jurasiku i Mesëm.

“Stegosaurët dhe ankylosaurs janë të lidhur ngushtë me njëri -tjetrin, kështu që ka kuptim që nëse stegosaurët do të kishin evoluar deri atëherë, duhet të kishin bërë edhe ankylosaurs.”

Dr Maidment e ka quajtur dinosaurin e ri më vonë Spicomellus.

Spicomellus do të thotë “jakë me thumba” dhe më pas do të thotë “Afrikë”.

Mostra u zbulua nga një fermer në Malet e Atlasit të Mesëm të Marokut, i njëjti vend ku studiuesit e MHM kishin identifikuar më parë stegosaurin më të vjetër të gjetur ndonjëherë.

Dr Maidment kishte vizituar shkurtimisht vendin para se kufizimet e Covid të bënin të pamundura gërmimet pasuese.

Kur gjërat të kthehen në normale, ajo do të kthehet në Marok për të parë nëse ka ndonjë pjesë tjetër të ankylosaur që mund të ndihmojë të hedhë dritë mbi fiziologjinë e saj të pazakontë.