Organizmat 830 milionë vjeçarë të gjetur të mbyllur në kristalet e lashta mund të ringjallen

Kristalët e kripës nga Australia Qendrore mbajnë mikroorganizma të lashtë që u bllokuan 830 milionë vjet më parë, zbulon një studim i ri. Dhe ka një shans që disa nga mikroorganizmat mund të jenë ende gjallë.

Organizmat njëqelizorë janë të kyçur në xhepa të vegjël lëngu – më të vegjël se gjerësia e një floku të njeriut – në halit ose kripë, nga një formacion i shkëmbinjve sedimentarë. Mikroorganizmat jetuan gati 1 miliard vjet më parë në atë që ishte ose një mjedis detar i cekët dhe i kripur ose një liqen i cekët dhe i kripur. Studiuesit zbuluan këtë jetë të lashtë duke shikuar në kristalet e kripës duke përdorur mikroskopin e dritës, që do të thotë se ata nuk shqetësonin xhepat e lëngjeve – dhe statusi i jetës brenda tyre nuk dihet. Megjithatë, shkencëtarët kanë pohuar më parë se ata ringjallën mikroorganizmat parësorë (hapet në skedën e re) që gjenden në kristalet e kripës, kështu që është e mundur që organizmat australianë gjithashtu mund të jenë ende gjallë.

Mikroorganizmat e lashtë janë gjetur në kristalet e kripës më parë, me më të vjetrat që datojnë në periudhën Permian rreth 250 milionë vjet më parë. Shumica e studimeve të këtyre kristaleve janë shkatërruese, megjithatë, tha bashkëautorja e studimit Sara Schreder-Gomes, e cila kreu kërkimin ndërsa ishte në Universitetin e Virxhinias Perëndimore. Në studimet e mëparshme, studiuesit nxorrën lëngjet e mbyllura brenda kristaleve me një shiringë, ose shtypën ose tretën kristalet për të arritur në misteret brenda.

Këto metoda mund ta bëjnë të vështirë për të kuptuar se sa të vjetër janë mikroorganizmat brenda xhepave të lëngut. Për shembull, disa xhepa lëngu formohen menjëherë kur kristali i kripës merr formë, që do të thotë se çdo gjë e bllokuar brenda është në të njëjtën moshë me kristalin, tha Schreder-Gomes. Xhepa të tjerë formohen më vonë, kur mbushen thyerjet në kristal. Pasi kristali të shtypet, është e vështirë të sigurohet që xhepat e lëngut parësor dhe dytësor të mos përzihen.

Mikroorganizmat nga 830 milionë vjet më parë qëndrojnë në kristalet e lashta të kripës nga Australia. (Kredia e imazhit: me mirësjellje Sara Schreder-Gomes)

Studimi i ri ekzaminoi halitin nga formacioni Browne i Australisë, i cili ruan një peizazh të lashtë, të pasur me kripë. Studiuesit morën mostra të halitit nga 4,858 këmbë (1,481 metra) në 4,987 këmbë (1,520 m) nën sipërfaqen moderne dhe e prenë halitin 0,04 inç (1 milimetër) hollë. Më pas ata kryen një ekzaminim mikroskopik të halitit duke përdorur dritën e dukshme dhe ultravjollcë, duke zmadhuar përmbajtjen e xhepave të lëngut brenda deri në 2000 herë dhe duke u fokusuar në kristalet parësore që u formuan 830 milionë vjet më parë.