Shkencëtarët zbulojnë fosil përbindësh të zvarranikëve detarë me “arsenal dhëmbësh”

Ka një hyrje të re në analet e kafshëve detare me dhëmbë të çuditshëm. Një ekip ndërkombëtar studiuesish zbuloi një specie të re ichthyosaur, një zvarranik detar që jetonte në epokën e dinosaurëve. Kafka fosile 130 milionë-vjeçare është veçanërisht e dukshme për spektaklet e saj spektakolare.

“Ndërsa ichthyosaurët e tjerë kishin dhëmbë të vegjël, me të njëjtën madhësi për t’u ushqyer me gjahun e vogël, kjo specie e re modifikoi përmasat dhe hapësirën e dhëmbëve për të ndërtuar një arsenal dhëmbësh për dërgimin e gjahut të madh, si peshqit e mëdhenj dhe zvarranikë të tjerë detarë,” Hans Larsson, drejtor i Muzeu Redpath, tha në një deklaratë të Universitetit McGill të hënën.

Lloji i ri, i cili u gjet në Kolumbinë qendrore, quhet Kyhytysuka sachicarum. Kyhytysuka vjen nga gjuha indigjene Muisca dhe përkthehet në “ajo që pret me diçka të mprehtë”. Ekipi publikoi një studim mbi fosilin këtë muaj në Journal of Systemic Palaeontology.

McGill publikoi një animacion që tregon se si mund të dukej ichthyosauri duke notuar me dhëmbë jashtë. Nuk është ajo lloj gjëje që do të dëshironit të hasnit nëse do të ishit një kafshë pre.

Kyhytysuka ishte gjallë gjatë Kretakut të Hershëm pas një ngjarjeje zhdukjeje në fund të periudhës Jurasik. “Ne po zbulojmë shumë lloje të reja në shkëmbinjtë nga vjen ky ichthyosaur i ri,” tha autori kryesor Dirley Cortes, një student i diplomuar në Institutin e Kërkimeve Tropicale Smithsonian. “Ne po testojmë idenë se ky rajon dhe kohë në Kolumbi ishte një pikë e lashtë e biodiversitetit dhe po përdorim fosilet për të kuptuar më mirë evolucionin e ekosistemeve detare gjatë kësaj kohe tranzitore.”

Cortes e quajti Kyhytysuka një “ichthyosaur përbindësh”, një përshkrim që vjen në shtëpi kur shihni një ilustrim të zvarranikëve në krahasim me madhësinë e një njeriu. Do të kishte qenë një grabitqar frikësues në kohën e tij.