Shkencëtarët “zhbënë” plakjen në trurin e miut me transplantin nga minjtë më të vegjël

Në 1895, kur mbushi 50 vjeç, Elie Metchnikoff u shqetësua gjithnjë e më shumë për plakjen. Si rezultat, shkencëtari rus fitues i çmimit Nobel dhe një nga themeluesit e imunologjisë, e ktheu vëmendjen nga imunologjia dhe drejt gerontologjisë-një term që ai shpiku.

Ai ishte i magjepsur nga roli që bakteret e zorrëve luajnë në shëndet dhe sëmundje dhe sugjeroi që njerëzit nga pjesët e Evropës Lindore të jetonin më gjatë sepse hanin shumë ushqime të fermentuara që përmbajnë baktere të acidit laktik.

Edhe pse e njohur në atë kohë, kjo teori që lidh mikrobet e zorrëve me plakjen e shëndetshme u injorua kryesisht nga shkencëtarët deri relativisht kohët e fundit. Ne tani e njohim rëndësinë që kanë triliona baktere, të njohura si mikrobioma e zorrëve, në rregullimin e shëndetit dhe sëmundjeve.

Dëshmitë janë grumbulluar për gati një dekadë që përbërja e mikrobiomës ndryshon me moshën. Në vitin 2012, hulumtimi nga kolegët e mi në University College Cork tregoi se diversiteti në mikrobiomë ishte i lidhur me rezultatet shëndetësore në jetën e mëvonshme, përfshirë dobësinë.

Por ne ende nuk dinim shumë për efektin e mikrobiomës në plakjen e trurit.

Në vitin 2017, ne rishikuam idetë e Metchnikoff, duke i vënë ato në kontekstin e plakjes së trurit, dhe treguam se plakja shkaktoi ndryshime në mikrobiotën dhe sistemin imunitar, dhe u shoqërua me rënie njohëse dhe ankth.

Sidoqoftë, ky studim, si shumë në terren, tregoi vetëm një lidhje midis plakjes dhe këtyre faktorëve. Nuk vërtetoi se njëra gjë shkaktoi tjetrën.

Në një studim të mëvonshëm, ne shkuam një hap më tej për të treguar se një dietë e synuar nga mikrobiota e pasuruar me inulin prebiotik (një prebiotik ushqen bakteret e dobishme në zorrë) mund të zvogëlojë efektet e plakjes në trurin e minjve të moshës së mesme. Ende nuk ishte e qartë nëse mikrobiota vetë shkaktoi ngadalësimin e plakjes së trurit.

Në studimin tonë të fundit, ne tregojmë se duke marrë mikrobiomin nga minjtë e vegjël dhe duke i transplantuar në minj të vjetër, shumë nga efektet e plakjes në të mësuarit dhe kujtesën dhe dëmtimet imune mund të përmbysen. Duke përdorur një labirint, ne treguam se ky transplant i mikrobiotës fekale nga minjtë e vegjël tek ata të moshuar çoi që minjtë e vjetër të gjenin një platformë të fshehur më shpejt.

Plakja shoqërohet me një rritje të inflamacionit në të gjitha sistemet në trup, përfshirë trurin. Isshtë e qartë se proceset imune luajnë një rol kyç në plakjen e trurit, me një theks në rritje në rolin e një qelize imune specifike, mikroglia.

Ironikisht, këto janë të njëjta klasë qelizash që Metchnikoff vizualizoi në mikroskop, megjithëse në inde të tjera, në fund të viteve 1800. Tani e dimë gjithashtu se aktivizimi i këtyre qelizave është nën rregullim të vazhdueshëm nga mikrobioma e zorrëve.

Pra, pjesa tjetër e enigmës ishte për të parë nëse efektet negative të plakjes në imunitet janë gjithashtu të kthyeshme duke transplantuar mikrobiotën nga minjtë e vegjël tek të moshuarit. Në të vërtetë, shumë nga inflamacioni u pakësua.

Më në fund, ne treguam se kimikatet në një zonë të trurit të përfshirë në të mësuarit dhe kujtesën (hipokampusi) ishin më shumë si ato të minjve të vegjël pas transplantit të mikrobiotës. Rezultatet tona tregojnë përfundimisht se mikrobioma është e rëndësishme për një tru të shëndetshëm në pleqëri.

A ishte hapi i Metchnikoff larg imunologjisë i parakohshëm për të kuptuar sekretet e plakjes? Në të vërtetë, kontributi relativ i ndryshimeve imune që shihen tek minjtë që marrin mikrobiota të reja në efektet e përgjithshme të përtëritje meriton studim të mëtejshëm.

Por mbeten dy pyetje të mëdha. Cilët janë mekanizmat e saktë në lojë? Dhe a mund t’i përkthejmë këto gjetje të jashtëzakonshme te njerëzit?