Sinjalet e çuditshme në Venus mund të vijnë nga një vullkan në shpërthim

Një studim i ri shton një grumbull provash në rritje se Venusi mund të jetë vullkanikisht aktiv – një zbulim që, nëse është i vërtetë, do të ndihmonte në shpjegimin se si vullkanet ndikojnë në evolucionin planetar dhe banueshmërinë në të gjithë kozmosin. Hulumtimi, i cili përqendrohet në sinjale të çuditshme që vijnë nga një vullkan Venusian i quajtur Idunn Mons, po ushqen entuziazëm për misionet e ardhshme në fqinjin më të afërt të Tokës që do ta zgjidhin çështjen një herë e përgjithmonë.

Dihet prej kohësh që Afërdita është e mbuluar nga disa vullkane jashtëzakonisht surreale. Por është e pamundur të thuhet nga Toka nëse ato ende po derdhin llavë sot, sepse atmosfera e trashë dhe e mjegullt e Venusit errëson çdo gjë që mund të ndodhë në tokë.

Tani, duke përdorur vëzhgimet arkivore nga misionet e vjetra të orbitës dhe rezultatet e punës eksperimentale të kryer në Tokë, një ekip shkencëtarësh po argumenton se Idunn Mons 1.5 milje i lartë dhe 125 milje i gjerë ka qenë aktiv brenda disa mijëra viteve të fundit. dhe ka të ngjarë të shpërthejë edhe sot. Ata nuk do të duhet të presin gjatë për të konfirmuar paragjykimin e tyre: Brenda dekadës së ardhshme, një skuadron i vogël misionesh të aftë për të zbuluar aktivitetin vullkanik në sipërfaqe do të fillojë udhëtimet e tyre drejt Venusit.

Justin Filiberto, shefi i degës në Zyrën e Kërkimeve të Kërkimit dhe Kërkimit të Astromaterialeve (ARES) në Qendrën Hapësinore Johnson të NASA-s dhe bashkëautor i studimit të botuar muajin e kaluar në The Planetary Science Journal, thotë se në këtë pikë ai nuk mendon se “askush do të habiteshim që, kur të arrinim në Venus, do të gjenim prova të aktivitetit vullkanik.”

Megjithatë, konfirmimi i këtij dyshimi do të kishte implikime të mëdha. Ashtu si Toka, Venusi dikur kishte ujë sa një oqean, por sot është një djerrinë e thatë me një atmosferë të dendur, të ngarkuar me acid dhe një sipërfaqe mjaft të nxehtë për të shkrirë plumbin. Një shpjegim kryesor për transformimin djallëzor të Venusit janë shpërthimet epike vullkanike që nisën ndryshimet e pakthyeshme klimatike. Pra, studimi i vullkaneve të Venusit nga afër do të na ndihmojë të kuptojmë më mirë pse Toka nuk i është nënshtruar (ende) një apokalipsi të ngjashëm shpërthyes. Dhe ndërsa vullkanet e vdekur do të ofronin disa të dhëna, vullkanet janë shumë më të lehta për t’u kuptuar nëse mund t’i vëzhgoni në veprim.

Ndërsa nuk ka prova të drejtpërdrejta të vullkanizmit aktiv në Venus, ka disa të dhëna indirekte. Përqendrimi i lartë i dioksidit të squfurit, një gaz i zakonshëm vullkanik, në atmosferën e Venusit ka shumë më tepër kuptim nëse vullkanet po e nxjerrin atë ende sot. Sipërfaqja e Venusit përmban zona të çarjes tektonike – pikat e nxehta të aktivitetit vullkanik në Tokë – si dhe karakteristika vullkanike të ngjashme me kazanin, të cilat ndonjëherë formohen në një mënyrë që sugjeron se ato po transformohen nga nxehtësia themelore. Më e drejtpërdrejtë, do të ishte e çuditshme nëse Venusi do të ishte vullkanikisht i vdekur për shkak të madhësisë së saj. “Afërdita është në thelb e njëjta madhësi me Tokën. Toka nuk është vullkanikisht e vdekur, kështu që pse të presim që Venusi të jetë? thotë Lauren Jozwiak, një vullkanologe planetare në Laboratorin Fizik të Aplikuar të Universitetit Johns Hopkins.

Studimi i ri sjell një sërë provash së bashku për të sugjeruar se zemra magmatike e Idunn Mons po rreh ende sot.

Orbiteri i Evropës Venus Express, i cili rrethoi planetin nga viti 2006 deri në 2014, gjeti depozita të rrjedhjes së lavës në të gjithë – duke përfshirë në Idunn Mons – që shkëlqenin në infra të kuqe. Atmosfera gërryese e Venusit shpejt përtyp mineralet vullkanike, duke zbehur shkëlqimin e tyre infra të kuqe. Pra, këto emetime intensive termike mendohej se përfaqësonin llavat që kishin shpërthyer 250,000 vjet më parë. Por puna eksperimentale e fundit, në të cilën mineralet vullkanike u pjekën nën kushtet atmosferike të Venusit dhe u degraduan më shpejt nga sa mendohej më parë, nënkupton që llavat mund të kenë shpërthyer brenda 1000 viteve të fundit. Dhe konkretisht në Idunn Mons, erërat janë duke u ndërprerë më shumë se sa pritej bazuar në topografinë e vullkanit. Autorët sugjerojnë se nxehtësia nga shkëmbinjtë e shkrirë mund të jetë duke shtuar turbulencën mbi vullkan.

Jozwiak, i cili nuk ishte i përfshirë në studim, thotë se ai përfaqëson “punë rasti vërtet bindëse”. Por në fund të fundit, misionet e ardhshme të anijeve kozmike në Venus, duke përfshirë misionet VERITAS dhe DAVINCI+ të NASA-s, dhe sonda EnVision e Evropës, të cilat janë planifikuar të nisin në fund të kësaj dekade, do të jenë ato që do të konfirmojnë dyshimet e saj.

VERITAS (Misioni i Emisionit të Venusit, Shkencës së Radios, InSAR, Topografisë dhe Spektroskopisë) është i pajisur me një sistem radari më të avancuar që do të jetë në gjendje të identifikojë llavën e freskët pa mëdyshje. Ai do të bëjë kalime të shumta në të njëjtat zona të hartuara nga një orbiter i mëparshëm i pajisur me radar të njohur si Magellan. Nëse shfaqet një rrjedhë llave që nuk ishte aty kur Magellani vizitoi Venusin në fillim të viteve 1990, VERITAS do ta gjejë atë. Orbiteri i guximshëm i NASA-s mund të dallojë edhe rrjedha të reja llave që shfaqen gjatë qëndrimit të saj rreth planetit. Kamera me rreze infra të kuqe e VERITAS do t’i bëjë të lehta për t’u dalluar edhe rrjedhat rinore të lavës që ende lëshojnë nxehtësi.

Ndërsa VERITAS do të studiojë pjesë gjigante të planetit, orbiteri i Evropës EnVision do të kryejë goditje shkencore kirurgjikale. Sistemi i tij i radarit do të ekzaminojë tokën për shenjat e fundit të teraformimit vullkanik ose tektonik, dhe spektrometrit e tij infra të kuqe dhe ultravjollcë do të kërkojnë përzierje kimike kurioze në tokë dhe në qiell. Nëse anija kozmike fokusohet në një vullkan që po nxjerr llavë ose gazra të dëmshëm, ose në një të qetë, magma e të cilit rrezaton nxehtësi nga poshtë sipërfaqes, do ta dijë.

DAVINCI+ (Hetimi i Venusit të Thellë të Gazrave Noble, Kimi dhe Imazhe Plus) do të hedhë një sondë nëpër atmosferën e Venusit që do të dokumentojë kiminë e saj ndërsa ajo zhytet në vdekjen e saj në sipërfaqe. Me DAVINCI+ që ofron një profil të gazeve vullkanike të pranishme në atë moment në kohë, shkencëtarët që punojnë me VERITAS dhe EnVision do të jenë në gjendje të identifikojnë më lehtë pikat e përqendrimit të këtyre gazrave – tregues sesa një shpërthim i fundit i ka shtuar ato.

Për shumë shkencëtarë planetar, konfirmimi se Venusi është vullkanikisht aktive është thjesht një formalitet në këtë pikë. “Do të ishte vërtet befasuese nëse nuk do të ishte,” thotë Richard Ghail, një gjeolog planetar në Universitetin Royal Holloway të Londrës dhe shkencëtari kryesor i EnVision. Paul Byrne, një shkencëtar planetar në Universitetin e Uashingtonit në St. Luis, është dakord. “Mundësia që të mos ketë vullkanizëm aktiv në Venus duhet të jetë funksionalisht zero,” thotë Byrne.

Për Ghail dhe të tjerët, gjëja emocionuese në lidhje me misionet e ardhshme në Venus është ajo që ata do të jenë në gjendje të na tregojnë se sa aktiv është. A është më shumë si Toka, ku ndodhin dhjetëra shpërthime çdo ditë, apo si Marsi, një botë vullkanike komatoze ku kaskada gjigante shkëmbinjsh të shkrirë mund të vërshojnë sipërfaqen çdo disa milionë vjet? Disa dyshojnë se Venusi do të shpërthejë në ritmin e vet; të tjerë besojnë se ritmi i tij do të afrohet më shumë me ritmin e planetit tonë. Këto tre misione të ardhshme së shpejti do të zbulojnë përgjigjen, duke i lënë fund spekulimeve për dekada vullkanike.

“Unë mendoj se ne do të shkruajmë tekste të reja shkollore për Venusin sapo të gjitha këto misione të arrijnë atje,” thotë Filiberto. “Do të ndryshojë mënyrën se si ne mendojmë për evolucionin planetar.”