Teleskopi Hapësinor James Webb spiunon yjet e vegjël që kërcejnë në gaz dhe pluhur

Teleskopi Hapësinor James Webb (JWST) është ende duke e bërë punën e tij – dhe e bën atë shumë mirë. I publikuar sot, kjo imazh tregon krahët e galaktikës spirale me hekura NGC 1433 të mbushur me yje të rinj që mund të shihen duke prekur retë e gazit dhe pluhurit rreth tyre. Imazhi është marrë si pjesë e bashkëpunimit të Fizikës me rezolucion këndor të lartë në galaktikat e afërta (PHANGS), pjesë e të cilit janë më shumë se 100 studiues në mbarë botën.

Një nga programet e para shkencore të teleskopit hapësinor James Webb është të imazhojë 19 galaktika spirale për PHANGS me instrumentin e tij me infra të kuqe të mesme (MIRI), i cili është i aftë të shohë përmes reve të gazit dhe pluhurit që janë të padepërtueshme me llojet e tjera të imazhit.

“Ekipi PHANGS ka shpenzuar vite duke vëzhguar këto galaktika në gjatësi vale optike, radio dhe ultravjollcë duke përdorur teleskopin hapësinor Hubble të NASA-s, grupin milimetër/nënmilimetër të madh Atacama dhe spektroskopin multi-njësi të teleskopit Shumë të Madh”, anëtari i ekipit PHANGS, anëtari i ekipit PHANGS i spektroskopisë. Universiteti Shtetëror i Ohajos tha në një deklaratë. “Por, fazat më të hershme të ciklit të jetës së një ylli kanë mbetur jashtë syve sepse procesi është i mbështjellë me retë e gazit dhe pluhurit.”

Në vëzhgimet e MIRI të NGC 1365, grumbuj pluhuri dhe gazi në mjedisin ndëryjor kanë thithur dritën nga yjet e formimit dhe e kanë lëshuar atë përsëri në infra të kuqe, duke ndezur një rrjet të ndërlikuar flluskash shpellore dhe predha filamentare të krijuara nga yjet e rinj që çlirojnë energji në krahët spirale të galaktikës.

Një galaktikë spirale, krahët e së cilës janë plot me yje të rinj të shndritshëm
(Kredi i imazhit: SHKENCA: NASA, ESA, CSA, Janice Lee (NOIRLab) PËRPUNIMI I IMAZHIT: Joseph DePasquale (STScI))
Në qendër të NGC 7496, një galaktikë spirale e mbyllur, është një bërthamë galaktike aktive (AGN). AGN është një mënyrë tjetër për t’iu referuar një vrime të zezë aktive supermasive që lëshon avionë dhe erëra. Kjo shkëlqen mjaft shkëlqyeshëm në qendër të imazhit Webb. Për më tepër, ndjeshmëria ekstreme e Webb-it gjithashtu kap galaktika të ndryshme të sfondit, të cilat në disa raste duken jeshile ose të kuqe.

Një imazh i galaktikës spirale të afërt NGC 1433
(Kredi i imazhit: NASA, ESA, CSA, Janice Lee (NOIRLab))
Imazhi i Webb-it i NGC 1433 është një shfaqje e fortë se si proceset dinamike të lidhura me formimin e yjeve ndikojnë në strukturën më të madhe të një galaktike të tërë. Në qendër të galaktikës, një bërthamë e ngushtë dhe e ndritshme që përmban një strukturë unike unazore të dyfishtë shkëlqen në detaje të shkëlqyera me rezolucionin ekstrem të Webb. Në këtë rast, ajo ‘unazë e dyfishtë’ është në të vërtetë krahë spirale të mbështjellura fort që mbështjellin në një formë ovale përgjatë shiritit të galaktikës.

Një imazh i galaktikës së afërt NGC 1365
(Kredi i imazhit: SHKENCA: NASA, ESA, CSA, Janice Lee (NOIRLab) PËRPUNIMI I IMAZHIT: Alyssa Pagan (STScI))

Një imazh i galaktikës së afërt NGC 7496
Derisa erdhi rezolucioni i lartë i Webb-it në gjatësitë e valëve infra të kuqe, yjet në pikën më të hershme të ciklit jetësor në galaktikat e afërta si NGC 7496 mbetën të errësuar nga gazi dhe pluhuri. Mbulimi specifik i gjatësisë valore të Webb-it lejon zbulimin e molekulave organike komplekse të quajtura hidrokarbure aromatike policiklike, të cilat luajnë një rol kritik në formimin e yjeve dhe planetëve. Në imazhin MIRI të Webb-it, këto gjenden kryesisht brenda korsive kryesore të pluhurit në krahët spirale.

Në qendër të një galaktike, një bërthamë e ngushtë, e ndritshme që përmban një strukturë unike unazore të dyfishtë shkëlqen në detaje të shkëlqyera
Krahët spirale të NGC 7496, një nga gjithsej 19 galaktikat e synuara për studim nga bashkëpunimi i Fizikës me rezolucion të lartë këndor në Galaktikat e Afërta (PHANGS), janë të mbushura me flluska shpellore dhe predha që mbivendosen njëra me tjetrën në këtë imazh nga Mid-Infrared i Webb Instrumenti (MIRI). Këto filamente dhe zgavra të zbrazëta janë dëshmi e yjeve të rinj që lëshojnë energji dhe, në disa raste, nxjerrin gazin dhe pluhurin e mediumit ndëryjor që i rrethon.

Studiuesit e PHANGS janë të emocionuar me imazhet e reja, të cilat zbulojnë detaje të paparë më parë, të tilla si “zgavrat e ndezura të pluhurit dhe flluska të mëdha shpellore gazi” brenda krahëve të galaktikës.

“Zonat që janë plotësisht të errëta në imazhet e Hubble ndriçojnë me detaje të hollësishme në këto imazhe të reja infra të kuqe, duke na lejuar të studiojmë se si pluhuri në mjedisin ndëryjor ka thithur dritën nga formimi i yjeve dhe e ka lëshuar atë përsëri në infra të kuqe, duke ndriçuar një kompleks të ndërlikuar. rrjet gazi dhe pluhuri”, tha anëtarja e ekipit PHANGS, Karin Sandstrom nga Universiteti i Kalifornisë, San Diego.

Studiuesit do të vazhdojnë të studiojnë formimin e yjeve dhe inventarin e këtyre strukturave të zbuluara rishtazi në mjedisin ndëryjor në 19 galaktikat që po studiojnë.

“Ky regjistrim do të na ndihmojë të kuptojmë se si formimi i yjeve dhe reagimet e tij nguliten në mediumin ndëryjor, më pas lindin gjeneratën e ardhshme të yjeve, ose se si në fakt pengon gjeneratën e ardhshme të yjeve të formohet,” tha Janice Lee, Binjakët. Shkencëtar kryesor i Observatorit në NOIRLab të Fondacionit Kombëtar të Shkencës dhe astronom bashkëpunëtor në Universitetin e Arizonës, i cili drejton grupin PHANGS.