Curiosity rover zbulon se provat e jetës së kaluar në Mars mund të jenë fshirë

Zbulimi befasues nuk e bën më pak të mundshme që shkencëtarët të gjejnë jetë në Planetin e Kuq.

Provat e jetës antike mund të jenë pastruar nga pjesë të Marsit, ka zbuluar një studim i ri i NASA-s.

Rurieri i agjensisë hapësinore Curiosity bëri zbulimin befasues ndërsa hetoi shkëmbinjtë sedimentarë të pasur me argjilë rreth vendit të saj të uljes në Gale Krater, një ish-liqen që u bë kur një asteroid goditi Planetin e Kuq afërsisht 3.6 miliardë vjet më parë.

Argjila është një sinjalistikë e mirë drejt provave të jetës sepse zakonisht krijohet kur mineralet shkëmbore kalojnë motin dhe kalben pas kontaktit me ujin – një përbërës kryesor për jetën. Alsoshtë gjithashtu një material i shkëlqyeshëm për ruajtjen e fosileve mikrobike.

Por kur Curiosity mori dy mostra të gurit antik, një shkëmb sedimentar që përmbante argjilë, nga copat e shtratit të liqenit të tharë, datuar në të njëjtën kohë dhe vend (3.5 miliardë vjet më parë dhe vetëm 400 metra larg njëri-tjetrit), studiuesit zbuluan se një copë toke përmbante vetëm gjysma e sasisë së pritur të mineraleve argjile. Në vend të kësaj, ajo copë toke mbante një sasi më të madhe të oksideve të hekurit, përbërësit që i japin Marsit ngjyrën e tij të ndryshkur.

Ekipi beson se fajtori prapa këtij akti gjeologjik të zhdukjes është shëllira: uji i kripur që derdhte në shtresat e argjilës të pasura me minerale dhe i destabilizonte ato, duke i shpëlarë ata dhe duke fshirë copëzat e rekordeve të pastra gjeologjike – dhe ndoshta edhe biologjike.

“Ne dikur mendonim se sapo këto shtresa mineralesh argjile të formoheshin në fund të liqenit në Kraterin e Gale, ato qëndruan në atë mënyrë, duke ruajtur momentin në kohë që u formuan për miliarda vjet,” autori kryesor i studimit Tom Bristow, një studiues në Tha në një deklaratë Qendra e Kërkimeve Ames e NASA-s në Mountain View, California. “Por shëllira më vonë i shkatërroi këto minerale argjile në disa vende – në thelb duke rivendosur rekordin e shkëmbinjve.”

Roveri përfundoi analizën e tij duke shpuar në shtresat e shkëmbit Marsian përpara se të përdorte instrumentin e tij të kimisë dhe mineralogjisë, të njohur si CheMin, për të hetuar mostrat.

Procesi i transformimit kimik në sedimente quhet diagjenezë dhe ai mund të kishte krijuar jetë të re nën Mars edhe kur fshiu disa nga provat e jetës së vjetër në sipërfaqen e tij, sipas autorëve të studimit. Pra, edhe pse të dhënat e vjetra të jetës mund të jenë fshirë në copat e shëllirës, ​​kushtet kimike të sjella nga fluksi i ujit të kripur mund të kenë mundësuar që më shumë jetë të burojë në vend të tij, thanë shkencëtarët.

“Këto janë vende të shkëlqyera për të kërkuar prova të jetës antike dhe të vlerësimit të vendbanimit”, tha në deklaratë bashkëautori i studimit John Grotzinger, një profesor i gjeologjisë në Institutin e Teknologjisë të Kalifornisë. “Edhe pse diagjeneza mund të fshijë shenjat e jetës në liqenin origjinal, ajo krijon gradiente kimike të nevojshme për të mbështetur jetën nën sipërfaqe, kështu që ne jemi vërtet të ngazëllyer që e kemi zbuluar këtë.”

Misioni i Kuriozitetit në Mars filloi nëntë vjet më parë, por rover ka vazhduar të studiojë Planetin e Kuq edhe pas afatit fillestar të misionit dy-vjeçar, për të krijuar banueshmërinë historike të Marsit për jetën. Tani po punon në bashkëpunim me roverin e ri Perseverance Mars, i cili zbarkoi në shkurt 2021 dhe është ngarkuar me mbledhjen e mostrave të shkëmbinjve dhe tokës për një kthim të mundshëm në Tokë.

Hulumtimi i bërë nga Curiosity jo vetëm që zbuloi se si klima e Marsit ndryshoi, por gjithashtu ndihmoi Këmbënguljen të përcaktojë se cilat mostra toke të mbledhin për të rritur shanset për të gjetur jetën.

“Ne kemi mësuar diçka shumë të rëndësishme: Ka disa pjesë të rekordit marsian që nuk janë aq të mirë në ruajtjen e provave të së kaluarës dhe jetës së mundshme të planetit”, – bashkautor Ashwin Vasavada, një shkencëtar i projektit Curiosity në Jet Propulsion të NASA-s Laboratori në Kaliforni, tha në deklaratë. “Gjë me fat është, ne i gjejmë të dy afër së bashku në Gale Krater dhe mund të përdorim mineralogji për të treguar se cila është cila.”

Kërkimi për jetën në Mars është dhënë një vrull i freskët nga një studim i ri që mund të ketë trianguluar vendndodhjen e mundshme të gjashtë emetimeve të metanit të zbuluar nga rover Curiosity gjatë kohës së tij në kraterin Gale, njoftoi Live Science. Meqenëse i gjithë metani në atmosferën e Tokës vjen nga burime biologjike, shkencëtarët janë të entuziazmuar për të gjetur gazin në Mars.