Gati 14,000 shkencëtarë paralajmërojnë se ‘Shenjat vitale’ të Tokës po përkeqësohen me shpejtësi

Duket pak si fillimi i një shakaje – çfarë bashkon 14,000 shkencëtarë dhe 1,990 juridiksione në 34 vende?

Fatkeqësisht, pika e goditjes – kriza e klimës – është gjithçka, por qesharake. Në një raport të ri, ekspertët kanë lëshuar një paralajmërim tjetër për gjendjen e planetit tonë, dhe ky azhurnim i fundit është vërtet shkatërrues.

“Ne jemi afër ose tashmë kemi kaluar pikat e kthesës të lidhura me pjesët kritike të sistemit të Tokës, duke përfshirë Antarktikun Perëndimor dhe fletët e akullit të Grenlandës, shkëmbinjtë nënujorë korale me ujë të ngrohtë dhe pyjet tropikale të Amazonës,” shkruajnë studiuesit.

“Duke pasur parasysh këto zhvillime alarmante, ne kemi nevojë për azhurnime të shkurtra, të shpeshta dhe lehtësisht të arritshme për emergjencat klimatike.”

Në vitin 2019, 11,258 shkencëtarë botuan një raport në revistën BioScience, duke paralajmëruar botën për urgjencën e ashpër të klimës me të cilën po përballemi.

Pothuajse dy vjet më vonë, gjërat nuk kanë ndryshuar në mënyrë magjike.

“Veçanërisht shqetësuese është rritja e fatkeqësive të lidhura me klimën, përfshirë megafjarret australiane 2019-20 dhe fakti që tre gazra serrë kryesore-dioksidi i karbonit, metani dhe oksidi nitrik-vendosën rekorde për përqendrimet atmosferike në 2020 dhe përsëri në 2021,” tha ekologu i Universitetit të Sidneit Thomas Newsome.

“Kjo ishte pavarësisht ndryshimeve gjatë pandemisë COVID-19.”

Raporti i ri, i botuar gjithashtu në BioScience, ka shtuar 2,800 emra shkencëtarësh në kolektivin në rritje, vuri në dukje se 1,990 juridiksione kanë deklaruar ose njohur zyrtarisht një emergjencë klimatike, dhe siguroi një qasje politike për të qenë në gjendje të zbusë disa nga dëmet që ne jemi duke bërë për planetin tonë të ngrohjes.

Studiuesit sugjerojnë një “qasje të politikës afatshkurtër me tre drejtime”: një çmim shumë më të lartë global të karbonit, një ndalim përfundimtar në mbarë botën i karburanteve fosile dhe zhvillimin e rezervave klimatike për të mbrojtur dhe rivendosur biodiversitetin dhe lavamanët e karbonit (të tilla si pylli i shiut të Amazonës).

Sigurisht, shkencëtarët e klimës kanë bërtitur nga çatitë për rreziqet e ndryshimit antropogjen të klimës që të paktën në vitet 1960, dhe kanë ofruar zgjidhje të ndryshme në mënyra të ndryshme që nga vitet 1980.

Pavarësisht se e dinë se çfarë përdorimi i shfrenuar i lëndëve djegëse fosile po i bën klimës së Tokës, emetimet e gazrave serrë të njerëzimit janë rritur dhe ngrohja globale është rritur si rezultat. Tani, shkencëtarët paralajmërojnë se nuk kemi më kohë për të humbur.

“Ne sugjerojmë një nevojë urgjente për ndryshime transformuese për të zvogëluar emetimet e gazrave serrë dhe, më gjerësisht, mbishfrytëzimin e tepërt të njerëzve nga planeti,” thotë Newsome.

“Ende ekzistojnë mundësitë për të zhvendosur masat e mbështetjes monetare të lidhura me pandeminë në aktivitete miqësore ndaj klimës; është inkurajuese të shohësh që zhvendosja e karburantit fosil dhe subvencionet e karburantit fosil të përmirësohen në mënyra rekord.”

Sidoqoftë, përkundër shumë prej 31 ‘shenjave vitale’ ose standardeve-si ndryshimet e oqeanit, numri i bagëtive dhe shkrirja e akullit-duke qenë në nivele të tmerrshme të të gjitha kohërave, ka edhe disa drita shprese.

Midis 2018 dhe 2021, energjia diellore dhe era janë rritur me 57 përqind (megjithëse kjo është akoma 19 herë më e ulët se konsumi i karburantit fosil).

Gjithashtu, midis 2018 dhe 2021 ka pasur një rritje të fortë në zhvendosjen e karburanteve fosile. Dhe që nga viti 2019, ka pasur gjithashtu një rënie të vogël në konsumin e energjisë së karburantit fosil – megjithëse studiuesit vërejnë se kjo është ndoshta për shkak të pandemisë dhe ka të ngjarë të kthehet përsëri.

Raporti i ri u publikua për tu përafruar me raportin e fundit të Panelit Ndërkombëtar për Ndryshimet Klimatike (IPCC) që do të dalë javën e ardhshme, i cili shpresojmë se do të jetë edhe më shumë një thirrje zgjimi. Raportet e IPCC nga vitet e kaluara nuk janë ngatërruar.

Shkencëtarët kanë mbetur duke shpresuar se ekziston mjaftueshëm vullnet politik atje për të bërë ndryshimet e nevojshme të politikave të nevojshme – për të shpëtuar fjalë për fjalë botën.