NASA zbulon molekula organike për herë të parë në Mars

Roveri Curiosity i NASA-s po vuante nga një mosfunksionim i lehtë.

Stërvitja e robotit ndaloi së punuari ndërsa Curiosity ishte në kreshtën Vera Rubin të Marsit në bazën e malit Sharp. Roveri kishte mbledhur një mostër të papastërtive marsiane dhe ekipi pas misionit vendosi të shkonte në një rrugë tjetër.

Në vend që ta hidhnin kampionin në një nga gotat në karuselin e mostrës, ata e hodhën në një filxhan të mbushur paraprakisht me një përzierje kimike. Molekulat e lëshuara nga kupa më pas u bllokuan dhe u analizuan, duke zbuluar molekula organike në Mars që asnjë agjenci hapësinore nuk i kishte zbuluar më parë.

Shkencëtarët detajuan zbulimin e tyre në një studim të botuar të hënën në revistën Nature Astronomy.

Maëva Millan, një studente postdoktorale në Qendrën e Fluturimeve Hapësinore të NASA-s Goddard dhe autori kryesor i studimit të ri, shpjegon se motivimi fillestar pas eksperimentit ishte të kishte një referencë për eksperimentet e ardhshme të kimisë të kryera në mostrat e Marsit.

“Ky eksperiment ishte padyshim i suksesshëm,” thotë Millan për Inverse. “Ndërsa nuk kemi gjetur atë që po kërkonim, biografitë, ne treguam se kjo teknikë është me të vërtetë premtuese.”

Roveri Curiosity i NASA-s u ul në kraterin Gale më 6 gusht 2012 dhe që atëherë ka bredhur në terrenin marsian.

Misioni synon të kërkojë shenja të jetës së lashtë në Mars.

Edhe pse Marsi është i ftohtë dhe djerrë sot, ai mund të ketë pasur dikur lumenj të rrjedhshëm dhe liqene të grumbulluara. Shkencëtarët besojnë se planeti mund të ketë qenë dikur i banueshëm dhe ndoshta ka pasur jetë të lashtë mikrobike gjatë historisë së tij të hershme.

Për të kërkuar atë jetë, shkencëtarët kërkojnë për nënshkrime biologjike në Mars – kimikate të caktuara që mund të jenë prodhuar nga ndonjë formë e jetës së kaluar ose të tashme, qofshin mikrobet apo diçka më komplekse.

Shkencëtarët gjithashtu kërkojnë për molekula organike. Molekulat organike konsiderohen blloqet ndërtuese të jetës në Tokë – të cilat mund të barten në vende të tjera në univers.

Roveri Curiosity ka zbuluar më parë molekula organike të varrosura në sedimentet marsiane, por gjetjet e reja i shtohen listës së molekulave organike në Mars, duke forcuar më tej rastin për banueshmërinë e kaluar.

Në mars 2017, Curiosity mblodhi mostra të papastërtive nga Duna Bagnold në Mars. Për shkak se stërvitja e Curiosity ishte jashtë shërbimit në atë kohë, ekipi vendosi të kryente një eksperiment të parë në llojin e tij. Roveri ka 74 gota brenda barkut dhe nëntë prej tyre janë të mbushura paraprakisht me një përzierje kimike.

“Në procesin e rregullt, kur mbledhim kampionin me krahun robot të Curiosity, do ta hidhnim në një nga ato gota,” thotë Millan. “Por në këtë rast, ne e hodhëm kampionin në një nga fushat e mbushura me reagentë kimikë.”

Ekipi nuk priste që kampioni të ishte i pasur me molekula organike të ruajtura mirë pasi rrezatimi jonizues kishte goditur prej kohësh tokën e lashtë.

Por pas testimit të mostrës me përzierjen kimike, ekipi që qëndron pas misionit identifikoi molekula organike që nuk ishin parë më parë në Mars. Dy molekulat më të rëndësishme ishin acidi benzoik dhe amoniaku.

Edhe pse këto molekula nuk janë biosfirma, ato janë tregues të mirë të pranisë së biosinshkrimeve.

“Një nga gjërat që ne po përpiqeshim të kërkonim [kur kërkonim] për] molekulë organike në Mars është të kuptonim banueshmërinë e mëparshme të Marsit dhe të kërkonim bioindikatorë,” thotë Millan.

Pas identifikimit të molekulave organike, ekipi synon të gjejë origjinën e tyre ose “molekulat mëmë”.

“Pasi ta kemi gjetur këtë, mund të themi se nga e kanë origjinën”, thotë Millan. “Deri tani, me të gjitha molekulat që kemi gjetur në Mars, ne kemi bërë hipotezën se ato mund të vijnë nga proceset gjeologjike.”

Por meqenëse Curiosity mori kampionin nga krateri Gale, i cili hipotezohet se ka pasur ujë në të kaluarën, atëherë molekulat mund të jenë tregues të mundshëm të banueshmërisë së kaluar.

Ekipi i shkencëtarëve që qëndron pas studimit janë në pritje të nisjes së misionit ExoMars të Agjencisë Evropiane të Hapësirës në vitin 2022 për të mbledhur më shumë mostra nga Marsi.

Roveri Perseverance po mbledh gjithashtu mostra nga sipërfaqja e Marsit, të cilat më vonë do të sillen në Tokë për t’u analizuar brenda një laboratori.

Të gjitha misionet e ndryshme marsiane bashkojnë pjesë të ndryshme të enigmës së historisë së Marsit dhe nëse Planeti i Kuq priti ndonjëherë jetë dhe nëse kjo jetë mbiu jetë në Tokë.