Një pjesë e humbur e hënës është zbuluar që rrotullohet rreth Tokës dhe diellit

Çdo prill, për disa javë kalimtare, shkëlqimi i dobët i një asteroidi afër Tokës shkëlqen kureshtar në teleskopët e shkencëtarëve. Duke kapur në mënyrë fetare ngjarjen vjetore, një grup astronomësh mblodhën së bashku një zbulim befasues për copëzën e vogël: Nuk duket të jetë ndonjë shkëmb i vjetër hapësinor. Duket si një pjesë e thyer e hënës.

Çipi i madhësisë së rrotës së Ferrisit shkon me emrin Havai Kamo`oalewa dhe provat për identitetin e tij hënor u publikuan të enjten në revistën Nature Communications Earth & Environment.

“Kam parë çdo spektër asteroid afër Tokës në të cilin kishim akses dhe asgjë nuk përputhej,” tha në një deklaratë Ben Sharkey, një student i diplomuar në departamentin e shkencave planetare në Universitetin e Arizonës dhe autori kryesor i gazetës.

Në vend të kësaj, Sharkey dhe studiuesit e tjerë kuptuan se shkëmbi kishte një model të dritës së reflektuar, ose spektrit, të lidhur shumë ngushtë me shkëmbinjtë e hënës të sjellë nga misionet Apollo të NASA-s.

“Këto vëzhgime sfiduese u mundësuan nga fuqia e pamasë e grumbullimit të dritës të teleskopëve binjakë 8.4 metra (27.5 këmbë) të Teleskopit të Madh Binocular,” Al Conrad, një shkencëtar i stafit në Observatorin e Teleskopit të Madh Binocular dhe bashkëautor i studimit. thuhet në një deklaratë.

Por kjo nuk është prova e vetme e origjinës hënore të Kamo`oalewa. Kuazi-sateliti — një nënkategori asteroidësh afër Tokës që rrotullohen si rreth diellit ashtu edhe në Tokë — udhëton rreth planetit tonë me një anim të pazakontë, kjo është arsyeja pse ai shfaqet në qiellin e natës vetëm një herë në vit.

“Ka shumë pak gjasa që një asteroid afër Tokës të llojllojshme të kopshtit të lëvizë spontanisht në një orbitë pothuajse satelitore si ajo e Kamo’oalewa,” tha në një deklaratë Renu Malhotra, një profesor i shkencave planetare në Universitetin e Arizonës.

Ajo vëren se fragmenti nuk do të qëndrojë në këtë orbitë të veçantë për shumë gjatë. Duke vlerësuar se ai arriti në pozicionin e tij aktual 500 vjet më parë, Malhotra beson se trajektorja e tij do të ndryshojë në rreth 300 vjet.

Megjithatë, edhe me makineri kaq të fuqishme dhe analiza të hollësishme orbitale, ekipi përshkoi një rrugë të gjatë për të zbuluar sekretin e Kamo`oalewa. Për shkak të shfaqjes së rrallë të rruzullit të zbehtë, atyre iu desh të ndërtonin grupet e tyre të të dhënave gjatë disa viteve për të pikturuar një pamje të plotë të objektit jashtëtokësor — dhe për të gjetur prova të mjaftueshme për të konfirmuar fillimet e tij hënore.

“Ne dyshuam veten deri në vdekje,” tha në një deklaratë Vishnu Reddy, bashkëautor i studimit nga laboratori Hënor dhe Planetar në Universitetin e Arizonës.

Projekti filloi në vitin 2016 dhe zgjati disa vjet, por në vitin 2020 ekipi humbi dritaren e paraqitjes së asteroidit për shkak të kufizimeve të COVID-19. Tani, në vitin 2021, ata më në fund ndihen rehat me sasinë e informacionit që kanë mbledhur për të shpallur të kaluarën unike të Kamo`oalewa. Tha Sharkey, “Këtë pranverë, ne morëm vëzhgimet vijuese shumë të nevojshme dhe shkuam, ‘Uau është e vërtetë’. Është më e lehtë të shpjegohet me Hënën sesa idetë e tjera”.

Ka vetëm një pyetje pa përgjigje: Si e shkëputi hënën Kamo`oalewa?

Duke qenë se ky është asteroidi i parë afër Tokës që tregon vetitë hënore, është ende e paqartë nëse shkëmbi hapësinor është një anomali apo nëse ka fragmente të tjera të hënës që fshihen në sistemin diellor, që presin të gjenden.