Regjistrimet më të vjetra fosile të neuropterëve të larvave të gjetura në Mongolinë e Brendshme

Një ekip paleontologësh në kampusin Shenzhen të Universitetit Sun Yat-sen, duke punuar me një koleg nga Laboratori Shtetëror i Biologjisë së Stresit Qelizor, të dy në Kinë, ka identifikuar të dhënat më të vjetra fosile të njohura të neuropterëve larvë.

Në punimin e tyre, të botuar në revistën Proceedings of the Royal Society B, grupi përshkruan fosilin, një larvë gjigante të dragoit, të zbuluar në vendin e gërmimit Daohugou Beds, në Mongolinë e Brendshme, Kinë.

Krahët me lidhëse janë një lloj insekti me krahë të mëdhenj e të qartë – disa kanë krahë deri në 65 mm. Ata jetojnë kryesisht në Amerikën e Veriut dhe Evropë. Hulumtimet e mëparshme kanë treguar se ata kanë populluar gjithashtu pjesë të mëdha të Azisë. Ata aktualisht klasifikohen si neuropteranët më të vjetër, që datojnë rreth 165 milionë vjet më parë. Në këtë përpjekje të re, ekipi hulumtues ka identifikuar atë që ata besojnë se është më e vjetra e gjetur deri më tani

Gjatë një gërmimi, një ekskavator i njohur si Bai Bingyang gjeti atë që ekipi hulumtues e përshkruan si formën e fosilizuar të larvës së një insekti lidhës. Ai u zbulua në një shtresë prej guri të ngjeshur tufash së bashku me insektet e tjera të lashta. Mostra fosile ndryshon nga lidhëset e tjera – ai ka një qafë të gjatë përveç një trupi të madh – një madhësi që sugjeronte se larvat ishin mjaft të suksesshme në kapjen dhe ngrënien e gjahut.

Insekte të tilla, theksojnë studiuesit, janë të njohur për stilet e tyre, të cilat janë protuberanca të kokës që përdoreshin për të goditur dhe vrarë gjahun. Në mostrën fosile, stilet ishte vendosur në majë të qafës së mitrës (qafës) të zgjatur, duke i dhënë asaj një pamje si gjirafa. Me gjatësi 41.2 milimetra, qafa do të kishte qenë mjaft e gjatë për t’i lejuar larvat të fshiheshin pas bimëve relativisht të larta ose objekteve të tjera ndërsa shikonin sipër, duke kërkuar për gjahun që nuk dyshonte.

Në kohët moderne, lidhësit jetojnë në zonat përreth përrenjve malorë midis mbeturinave të lagështa të majta – larvat jetojnë në përrenj. Studimi i ekzemplarit fosil të zbuluar në këtë përpjekje të re sugjeron se larvat jetonin në fund të një liqeni të cekët. Ekipi e ka quajtur specien e re Palaeoneurorthus baii.