Si një bombë bërthamore mund të shpëtojë tokën nga një asteroid i fshehtë

Një ditë, astronomët mund të dallojnë një asteroid disa muaj larg një takimi kataklizmik me Tokën. Mundësia jonë e vetme për të mbijetuar në një fazë kaq të vonë do të ishte të përpiqeshim të përdorim një eksploziv bërthamor për ta zhdukur atë.

Por a do të funksiononte?

Ndryshe nga disa filma melodramatikë të Hollivudit të viteve 1990, shkencëtarët e jetës reale janë kryesisht të shqetësuar nga asnjë behemoth sterilizues i planetit. Orbitat e pothuajse çdo asteroidi dy të tretat e një milje të gjerë ose më të mëdhenj janë hartuar saktësisht. “Ne e dimë se ata nuk do të jenë një kërcënim së shpejti,” tha Megan Bruck Syal, një studiuese e mbrojtjes planetare në Laboratorin Kombëtar Lawrence Livermore.

Në vend të kësaj, fokusi i tyre është në asteroidët relativisht të vegjël, ata me madhësinë e stadiumeve të futbollit, të shquar për bollëkun e tyre si dhe aftësinë e tyre për të shmangur vëzhgimet e gjuetisë së asteroidëve. “Ata janë ata për të cilët ne priremi të shqetësohemi më shumë sepse mund të dalin nga askund,” tha Dr Bruck Syal.

Një asteroid i tillë zvogëlues mund të mos tingëllojë si një rrezik i madh në krahasim me kolosin 6.2 milje që u përplas në Tokë 66 milion vjet më parë me rezultate apokaliptike. Por një meteor që shpërtheu mbi Siberinë në vitin 1908 ishte vetëm rreth 200 metra i gjerë – dhe vala e goditjes së shpërthimit rrafshoi 800 kilometra katrorë pyje. “Kjo është madhësia e të gjithë zonës së metrosë në Uashington DC”, tha Dr Bruck Syal.

Duke përdorur simulime të besnikërisë së lartë, shkencëtarët raportuan në një studim të botuar në fillim të këtij muaji se një asteroid i fshehtë deri në 330 metra mund të asgjësohej nga një pajisje bërthamore një-megaton, me 99.9 përqind të masës së tij të shpërthente nga rruga e Tokës, nëse asteroidi sulmohet të paktën dy muaj para goditjes.

Në mënyrë ideale, asteroidët që synojnë mermerin tonë blu do të identifikoheshin dekada përpara kohe. Nëse është kështu, shpresa është se një anije kozmike e pakapur mund t’i përplasë me një vrull të mjaftueshëm për t’i nxitur ata nga rruga e Tokës. Kjo strategji, e njohur si devijim, po merr testin e saj të parë vitin e ardhshëm me misionin hapësinor të Testit të Asteroidit të Përdrejtimit të Dyfishtë (DART) të NASA -s.

Por një asteroid edhe disa vite larg Tokës mund të mos jetë i përshtatshëm për devijim. Në atë fazë, mund të jetë tepër vonë për të ndryshuar mjaftueshëm trajektoren e saj me një lëvizje. Dhe nëse ndonjë përpjekje për devijim rezulton tepër e zellshme, asteroidi mund të shpërbëhet në pjesë më të vogla, por ende portative që mund të godasin Tokën në pika të shumta.

Përdorimi i një shpërthimi bërthamor për të zhdukur një interloper ndërplanetar “do të jetë gjithmonë zgjidhja e fundit”, tha Patrick Michel, një ekspert asteroidi në Observatoire de la Côte d’Azur i cili nuk ishte i përfshirë në studim. Por nëse kemi kohë të shkurtër, mund të jetë shpresa jonë e vetme.

Një ekip i udhëhequr nga Patrick King, një fizikan në Laboratorin e Fizikës së Aplikuar të Universitetit Johns Hopkins, kreu simulime 3-D për të parë nëse një nukle mund të siguronte shpëtim planetar. Ashtu si një Marco Inaros, një zuzar nga seria e trillimeve shkencore “The Expanse”, i cili planifikoi të bombardonte Tokën nga hapësira, ai hodhi asteroidë virtualë 330 këmbë në planetin tonë përgjatë pesë shtigjeve të ndryshme orbitale.

Pajisjet bërthamore të fuqishme megaton u dërguan për t’i përshëndetur ato.

Simulimet treguan se kur shpërthimi ndodhi dy muaj ose më shumë përpara datës së parashikuar të goditjes, ishte e mjaftueshme për të siguruar që pothuajse çdo fragment asteroidi që i mbijetoi shpërthimit të humbte Tokën. Çdo fragment që ka arritur në Tokë ndoshta do të jetë aq i vogël sa të digjet në atmosferë, tha Dr Bruck Syal, një bashkëautor i studimit.

Kjo strategji nuk është e pagabueshme. “Nëse e llogaritni gabimisht energjinë që ju nevojitet për ta shkatërruar atë, mund të bëni shumë fragmente,” tha Dr Michel – dhe disa mund të jenë mjaft të mëdha për të ndikuar në Tokë me dhunë të konsiderueshme.

Askush nuk dëshiron të presë deri në momentin e fundit për të parë nëse një Përshëndetje bërthamore Mary shpëton botën. Por një ditë njerëzimi mund të mos ketë zgjidhje: NASA vlerëson se ka 17,000 asteroidë pranë Tokës 460 metra ose më të mëdhenj që ende nuk janë gjetur.

Për të zvogëluar shanset e një prite asteroidi, shkencëtarët janë duke qenë proaktivë. Teleskopi i ardhshëm hapësinor i NASA-s synon të gjejë dy të tretat e atyre kërcënimeve miniaturë. Suksesi i tij shpresëdhënës do të vijë si një lehtësim për oficerët e mbrojtjes planetare, të cilët, ndoshta më shumë se kushdo tjetër, nuk duan të humbasin asgjë.