Astronomët synojnë ekzoplanetet e banueshme, vrimat e zeza dhe përfshirjen si prioritetet kryesore për dekadën e ardhshme

Tani kemi një skicë të përafërt të asaj që mund të sjellë dekada e ardhshme në astronomi dhe astrofizikë.

Sot (4 nëntor), Akademitë Kombëtare të Shkencave, Inxhinierisë dhe Mjekësisë në SHBA publikuan një “anketë dekadale” që parashtron prioritetet shkencore dhe rekomandimet e financimit për 10 vitet e ardhshme të kërkimit të astronomisë dhe astrofizikës.

Dokumenti, i quajtur “Rrugët drejt zbulimit në astronomi dhe astrofizikë për vitet 2020”, identifikon tre pika kryesore në të cilat disiplinat duhet të përqendrohen: zbulimi dhe studimi i ekzoplaneteve të banueshme, eksplorimi i vrimave të zeza dhe yjeve neutron si dritare të hershme. universit dhe një kuptim më i mirë i origjinës dhe evolucionit të galaktikave. Ai gjithashtu thekson rëndësinë e bërjes së astronomisë një fushë më gjithëpërfshirëse dhe të larmishme.

“Ky raport vendos një vizion ambicioz, frymëzues dhe aspirativ për dekadën e ardhshme të astronomisë dhe astrofizikës,” tha në një deklaratë Fiona Harrison, bashkëkryetare e komitetit drejtues të Akademive Kombëtare për sondazhin.

“Në ndryshimin e mënyrës se si ne planifikojmë për projektet më ambicioze strategjike hapësinore, ne mund të zhvillojmë një portofol të gjerë misionesh për të ndjekur qëllime vizionare, të tilla si kërkimi i jetës në planetët që rrotullohen rreth yjeve në lagjen tonë galaktike – dhe në të njëjtën kohë të shfrytëzojmë pasurinë e Astrofizika e shekullit të 21-të përmes një flote pankromatike”, shtoi Harrison, i cili drejton divizionin e fizikës, matematikës dhe astronomisë në Institutin e Teknologjisë në Kaliforni në Pasadena.

Akademitë Kombëtare përgatitin sondazhe dekadale për një sërë fushash, duke përfshirë shkencën planetare dhe shkencën e Tokës. Siç sugjeron emri, ato dalin çdo 10 vjet ose më shumë; dekada e fundit e astronomisë dhe astrofizikës – “Botët e reja, horizonte të reja në astronomi dhe astrofizikë” – u publikua në vitin 2010. (Raporti i ri u vonua për gati një vit nga pandemia e koronavirusit dhe mbyllja e qeverisë; supozohej të dilte në janar 2021.)

Punohet shumë në këto dokumente, të hartuara nga studiues të shquar të fushave që mbulojnë. Sondazhi i sapo publikuar, për shembull, është 614 faqe.

“Rrugët drejt zbulimit në astronomi dhe astrofizikë për vitet 2020″ u tërhoqën nga komuniteti astronomik përmes qindra letrave të bardha, mbledhjeve të bashkisë dhe këshillave të 13 nën-paneleve gjatë disa viteve për të prodhuar rekomandimet e tyre,” shkruajtën përfaqësuesit e Akademive Kombëtare në deklaratë.

Sondazhet dekadale janë tepër me ndikim; Agjencitë qeveritare si NASA dhe Fondacioni Kombëtar i Shkencës (NSF) mbështeten në to për të vendosur se si të ndajnë fondet dhe burimet e tjera. Për shembull, dhjetëvjeçari i astronomisë dhe astrofizikës i vitit 2001 identifikoi Teleskopin Hapësinor të Gjeneratës së ardhshme si misionin me prioritet më të lartë për t’u zhvilluar gjatë 10 viteve të ardhshme. Ai observator ambicioz, i njohur tani si Teleskopi Hapësinor James Webb, është planifikuar të nisë nga Guiana Franceze më 18 dhjetor.

Në vitin 2010, “New Worlds, New Horizons” shënoi teleskopin e vëzhgimit me fushë të gjerë infra të kuqe (WFIRST) dhe teleskopin e madh sinoptik të anketimit (LSST) si projekte veçanërisht të rëndësishme. Dhe të dy tani po përparojnë drejt operacionit, megjithëse jo pa ndonjë dramë. WFIRST, i njohur tani si Teleskopi Hapësinor Roman Nancy Grace, është planifikuar të ngrihet jo më vonë se maji 2027, dhe LSST me bazë në tokë, tani i quajtur Observatori Vera C. Rubin, do të hapë sytë në 2022 ose 2023, nëse të gjithë shkon sipas planit.