Kometa më Monstruoze e njohur ndonjëherë është drejtuar drejt për ne

Shtatë vjet më parë, një palë shkencëtarësh që hulumtuan imazhe me rezolucion të lartë të hapësirës kapën pamje kalimtare të një objekti të rrumbullakët të ndritshëm që shikonte nga një re e madhe e objekteve të akullta më shumë se 2 miliardë kilometra larg Tokës.

Sikur e gjithë skena të mos ishte mjaft emocionuese, objekti dukej të ishte një kometë e madhe. Mendohet të jetë midis 60 dhe 100 milje i gjerë, ishte kometa më e madhe që një qenie njerëzore kishte parë ndonjëherë. Dhe dukej se po shkonte drejt nesh, duke folur shumë lirshëm.

Muajin e kaluar zbuluesit e objektit gjigant – astronomët e Universitetit të Pensilvanisë Gary Bernstein dhe Pedro Bernardinelli – kombinuan të dhënat e tyre të mëparshme me pamje të reja të objektit të largët këtë verë dhe konfirmuan dyshimet e tyre.

Po, është një megakometër. “Lopa gati sferike e kometave”, thanë ata në titullin e letrës së tyre, të cilën e paraqitën për botim në The Astrophysical Journal Letters më 23 shtator. Dhe dyshja gjithashtu kanë mësuar se trajektorja e kometës lëkundet mes Uranit dhe Saturnit në 2031.

Përveç krijimit të një shakaje të madhe astronomikisht, kometa Bernardinelli-Bernstein është një çmim shumë i rrallë dhe unik për çdo shkencëtar që përpiqet të bashkojë historinë e sistemit diellor. “Në thelb, është një makinë kohe,” tha Amy Mainzer, një astronom dhe eksperte e kometave në Universitetin e Arizonës, për The Daily Beast. Udhëtimi i kometës është mundësia e një jete për shkencëtarët që dëshirojnë të mësojnë për kushtet dhe blloqet ndërtuese të sistemit diellor që një ditë çuan në Tokë dhe gjithë jetën e saj.

Një kometë është një vizitor i kthyer nga përplasjet e shkëmbinjve hapësinorë që krijuan Tokën dhe pothuajse gjithçka tjetër në cepin tonë të hapësirës shumë kohë më parë. “Historia e treguar nga kometa do të na tregonte atë që ekzistonte në sistemin diellor miliarda vjet më parë, dhe ne mund ta përdorim atë për të kuptuar gjërat që shohim sot diku tjetër në sistemin diellor,” tha Bernardinelli për The Daily Beast.

Por çdo kometë që kemi pasur fatin ta studiojmë nga afër deri tani ka ndryshuar shumë me kalimin e kohës – ose sepse ishin shumë të vegjël për të shmangur copëzimin, ose sepse kaluan aq pranë diellit sa ishin në nxehtësinë e madhe të yllit, duke ndryshuar kimia e tyre. Kjo do të thotë se historia që tregon për sistemin e hershëm diellor është, për të thënë më së paku, e redaktuar nga forcat e jashtme.

Bernardinelli-Bernstein ka shpëtuar nga të dy fatet. “Prshtë e pacenuar,” tha Bernardinelli. “Nuk ka ndodhur shumë me këtë objekt që nga formimi i tij në ditët e para të sistemit diellor, dhe kështu ne mund ta mendojmë atë si një dritare në të kaluarën.”

Për shkak se është shumë më e madhe se kometat e tjera të njohura-kometa e famshme Hale-Bopp, e cila është në anën më të madhe, me përmasa vetëm 37 kilometra-Bernardinelli-Bernstein posedon gravitet të mjaftueshëm për të mbajtur veten së bashku ndërsa lëviz nëpër hapësirë. Eshte me e veshtire te ndahesh ..

Distanca ekstreme e kometës nga dielli gjithashtu ndihmoi në ruajtjen e saj. “Ai kalon pjesën më të madhe të kohës në ngrirjen e thellë të sistemit diellor të jashtëm,” shpjegoi Mainzer. Modelet e orbitës së megakometrit tregojnë se ai ka hyrë për herë të fundit në pjesën tonë të sistemit diellor rreth 5 milionë vjet më parë dhe nuk është afruar më shumë se Urani. Nga ajo distancë, nxehtësia e diellit mezi e preku atë.

Mainzer thotë se si rezultat, kometa që ajo e quan me dashuri “BB” ndoshta ngjan me gjendjen kimike origjinale të mjegullnajës së gazit dhe pluhurit që formoi sistemin tonë diellor rreth 4.5 miliardë vjet më parë.

Qasja e tij e ngushtë në 2031 do të jetë një kohë monumentale për të studiuar kiminë e kometës dhe për të zbuluar se si ishte qafa jonë e pyjeve para se të kishte planetë që lëviznin përreth. “Një nga gjërat më të mira në lidhje me këtë kometë është se kemi pak kohë derisa ai të afrohet më shumë me diellin, kështu që ne kemi vite për të studiuar sesi ai ndriçon ndërsa sipërfaqja e tij ekspozohet ndaj nxehtësisë së diellit,” Tha Mainzer.

Ai akt i ngrohjes është kritik, pasi bën që një kometë të lëshojë sasi të mëdha grimcash pluhuri dhe të prodhojë atë bishtin dallues të kometës. “Duke parë shfaqjen ndërsa kometa zvarritet më afër, ne do të jemi në gjendje të tregojmë më shumë se cilat kimikate veprojnë si shtytësi në kanaçe spërkatëse, të themi, duke shtyrë grimcat shkëmbore dhe pluhurin nga sipërfaqja e saj,” shpjegoi Mainzer.

Ajo që nuk del nga sipërfaqja e megakometrit është po aq e rëndësishme sa ajo që del. A janë reaksionet të bazuara në dioksid karboni apo të bazuara në azot? Vëzhgimet aktuale sugjerojnë se Bernardinelli-Bernstein përmban shumë nga të parët, por relativisht pak nga këto të fundit, tha Bernstein.

Ajo përzierje ka rëndësi. Azoti është me të vërtetë i zakonshëm në Plutonin, planetin e vogël (ose “planetoidin”, nëse jeni në krah të kritikëve) që është më larg nga dielli se çdo planet tjetër kryesor. Possibleshtë e mundur që Plutoni të ketë akoma azotin e tij sepse është shumë larg Diellit që ajo kimikate të avullojë.

Nëse Bernardinelli-Bernstein ka vërtet pak nitrogjen, “ndoshta kjo do të thotë se kjo kometë jetonte më afër diellit sesa Plutoni kur ishte i ri”, tha Bernstein. Kjo mund ta bëjë Bernardinelli-Bernstein një të afërm më të afërt me planetin tonë sesa Plutoni, nga ana kimike.

Mainzer theksoi se shtresat e brendshme më të vjetra dhe më të ftohta të kometës që nuk nxehen lehtë mund të jenë edhe më interesante, pasi ato mund të ndihmojnë në zbulimin e asaj që përmbante saktësisht renë e gazit dhe pluhurit nga e cila lindi sistemi ynë diellor.

Me fjalë të tjera, ne mund të plotësojmë disa nga boshllëqet e mëdha në planet kimike të evolucionit tonë – dhe një centimetër më afër të kuptuarit se nga vjen jeta dhe planetët që e mbështesin atë.

Me gjithë premtimin e tij, ka edhe një dobësi në zbulimin e fundit të Bernardinelli-Bernstein. Një dekadë ose më shumë mund të duket si një kohë e gjatë për të studiuar një objekt të vetëm në hapësirë. Por duke marrë parasysh sa kohë duhet për të konceptuar, financuar, organizuar dhe ekzekutuar një mision të ri hapësinor, në fakt nuk është aspak shumë i gjatë. Mjetet e vetme në të cilat mund të mbështetemi për ekzaminimin e megakometrit janë ato që kemi tashmë – ose që janë afër përfundimit.

“Teleskopët e mëdhenj janë basti ynë më i mirë tani,” tha Bernardinelli. Ato përfshijnë të njëjtat teleskopë që astronomët kanë përdorur tashmë për të inspektuar Bernardinelli-Bernstein plus optikën në Observatorin Vera Rubin që është planifikuar të hapet në 2023. Bernstein tha se është e mundur që teleskopi i ri hapësinor i NASA-s James Webb, i cili do të nisë më vonë këtë vit, gjithashtu mund të shpenzojë disa kohë drejtoi megakometrin.

Highlyshtë shumë e pamundur që NASA ose ndonjë agjenci tjetër hapësinore të ndërtojë një sondë për të përgjuar dhe mbledhur mostra nga Bernardinelli-Bernstein (gjë që është ironike ajo që NASA po bën aktualisht me asteroidet që rrethojnë Jupiterin).

Por nuk është e pamundur, dhe Mainzer nuk po heq dorë nga shpresa se ndonjë agjenci hapësinore mund të shohë vlerën në marrjen e një copëz akulli nga Bernardinelli-Bernstein-dhe të bëjë atë që duhet për të goditur së bashku një sondë. “Unë mendoj se BB do të ishte një objektiv i shkëlqyeshëm për një vizitë nga afër dhe personale,” tha ajo.